Moottoripyörä A1/A2/A

Moottoripyörien kuljettamiseen oikeuttavat ajokorttiluokat ovat A1, A2 ja A. Moottoripyöräkortin ajo-opetus toteutetaan kevät- ja kesäaikaan, kun tiet ovat sulat.

Moottoripyöräkortti A1, kevari max 11kw, autokoulun pyörällä

Kurssi sisältää 4 teoriatuntia (EAS), 5 ajotuntia, oppimateriaalin sekä koulun moottoripyörän + varusteiden käytön käsittely- ja ajokokeessa.
Ikäraja: 16 vuotta

Moottoripyöräkortti A2, max 35 kW, autokoulun pyörällä

Sisältää 4 tuntia teoriaa (EAS), 5 ajotuntia, oppimateriaalin sekä moottoripyörän + varusteiden käytön käsittely- ja ajokokeessa. Ei vaadi aikaisempaa pyöräkokemusta.
Ikäraja: 18 vuotta
Kurssimaksu 499 €

Moottoripyöräkortti A, ei tehorajoitusta, autokoulun pyörällä

Ikäraja: 24 vuotta

A1- ja A2-luokan ajokortin korottaminen

Vähintään kaksi vuotta voimassa ollut A1 kortti voidaan korottaa A2-luokkaan sekä A2 kortti A-luokkaan. Sisältää 2 tuntia teoriaopetusta ja 5 ajotuntia. Jos henkilöllä on A2-luokan ajokortti, joka on ollut hänellä vähintään kaksi vuotta, hän voi korottaa sen A-luokkaan täytettyään 20 vuotta.

Kurssimaksu: KYSY

Muut kulut, viranomais- ja tutkintomaksut:
Ajokorttilupa 39 €€, teoriakoe 40 €€, käsittely- ja ajokoe 74 €

Kaikki ilmoitetut hinnat sis. alv. 24% / 10%.

Kiinnostaako sinua muut ajokorttiluokat?